ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ

Με τέρμα γκάζι ξεκίνησε και η φετινή αγωνιστική σεζόν στις Σέρρες

09/03/11 - 12:00

Μοιραστείτε το

Η καρδιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού Ελλάδας και Τουρκίας ξαναχτύπησε στο σερραϊκό Αυτοκινητοδρόμιο, εκεί όπου το Σαββατοκύριακο 5 και 6 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν ο 1ος Αγώνας Ταχύτητας Μοτοσυκλετών του Κυπέλλου Ελλάδος, ο 1ος Αγώνας Ταχύτητας Αυτοκινήτων, ο 1ος Αγώνας Ταχύτητας Μοτοσυκλετών του Πρωταθλήματος Τουρκίας και ο 1ος Αγώνας του τουρκικού Πρωταθλήματος Super Motard. Στους αγώνες αυτούς, οι οποίοι οργανώθηκαν από την Drasis Racing Club, έλαβαν μέρος πενήντα πέντε (55) Τούρκοι μοτοσικλετιστές που αγωνίζονται στο Πρωτάθλημα της γειτονικής χώρας, είκοσι πέντε (25) Έλληνες που αγωνίζονται στο ελληνικό Κύπελλο και είκοσι πέντε (25) Έλληνες στον Αγώνα Ταχύτητας Αυτοκινήτων. Στον αγώνα κατηγορίας super motard του τουρκικού Πρωταθλήματος συμμετείχαν περισσότεροι από πενήντα οδηγοί-αθλητές από Τουρκία, Ελλάδα και άλλες χώρες, δίνοντας ένα «διεθνή» αέρα.



Ας τα πάρουμε από την αρχή. Την Παρασκευή 4 Μαρτίου έφτασαν οι Τούρκοι οδηγοί και πάνω από είκοσι εκπρόσωποι της τουρκικής Ομοσπονδίας μοτοσικλέτας, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρός της. Όλοι αυτοί οι οδηγοί, καθώς και ολόκληρες οι ομάδες που τους απάρτιζαν, περίπου διακόσια άτομα, έμειναν στις Σέρρες όλο το τριήμερο. Το Σάββατο, από το πρωί μέχρι και το απόγευμα, Έλληνες και Τούρκοι οδηγοί είχαν στη διάθεση τους την πίστα για δοκιμές, βελτιώσεις και προπόνηση. Την Κυριακή έγινε η έναρξη και η διεξαγωγή των αγώνων στο πλαίσιο του Κυπέλλου Ελλάδος και του Πρωταθλήματος Τουρκίας. Οι αγώνες ξεκίνησαν το πρωί στις έντεκα ακριβώς, και διήρκησαν δεκαέξι γύρους. Πρώτοι στην άσφαλτο του αυτοκινητοδρομίου βρέθηκαν οι Έλληνες οδηγοί. Το κύπελλο βορείου Ελλάδος έγινε με σκοπό να είναι μία διοργάνωση στην οποία να μπορεί να λάβει μέρος ο καθένας, χωρίς να σημαίνει ότι το επίπεδο είναι χαμηλό. Από τους πρώτους κιόλας γύρους οι εικοσιπέντε περίπου οδηγοί χωρίστηκαν σε γκρουπ δυναμικότητας και φάνηκε ποιοι ήταν αυτοί οι οποίοι θα κυνηγούσαν τις πρώτες θέσεις. Ο Αντώνης Λαγγύδης από τη Θεσσαλονίκη με Suzuki GSXR1000 πήρε τη νίκη, ξεκινώντας από την τρίτη θέση στη σειρά εκκίνησης. Η καλή εκκίνηση και ο σταθερός και γρήγορος ρυθμός του, τον έφερε στην πρώτη θέση. Η πτώση που είχε την προηγούμενη μέρα στα δοκιμαστικά του Σαββάτου δε στάθηκε ικανή να του στερήσει τη νίκη, παρά τους πόνους που ένιωθε στο πόδι.



Με το τέλους του αγώνα Βορείου Ελλάδος, σειρά είχαν οι Τούρκοι αθλητές οι οποίοι θα έκαναν δύο αγώνες, καθώς θα αγωνιζόταν σε δύο κατηγορίες. Στην πρώτη κατηγορία έτρεξαν μηχανές χιλίων κυβικών εκατοστών, ενώ στη δεύτερη μηχανές εξακοσίων κυβικών εκατοστών. Οι Τούρκοι, οι οποίοι ήταν σαφώς ανώτεροι στον τομέα της οργάνωσης της υποστήριξης αλλά και την κάλυψης των αγώνων, ήρθαν με αέρα αγώνα παγκοσμίου, με οδηγούς και μηχανές στην καλύτερη κατάσταση, καθώς και με πλήρη εξοπλισμό. Αξίζει να αναφέρουμε ότι είχαν στήσει μέχρι και τα δικά τους συνεργεία οποιοδήποτε μηχανικό πρόβλημα αντιμετώπιζαν ήταν σε θέση να το λύσουν.  Τέλος, να σημειωθεί ότι αγώνες μεταδόθηκαν ζωντανά από την τουρκική τηλεόραση.

Στο πρώτο σκέλος των αγώνων, στην κατηγορία των 1.000 κ.κ, πρώτος βγήκε π Yunus Ercelik, με τους Erdal Karabulut και Burak Albayrak να συμπληρώνουν την τριάδα. Ο Ekin Cakilei εγκατέλειψε, αφού είχε έξοδο τρεις γύρους μετά την έναρξη του αγώνα και δεν μπόρεσε να συνεχίζει. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο νικητής της κατηγορίας, λόγω προηγούμενης πτώσης και καταπόνησης, μόλις κατέβηκε από τη μοτοσικλέτα είχε εμφανή πρροβλήματα στο δεξί του πόδι και χέρι, με αποτέλεσμα να τον πάρουν στους ώμους μέλη της ομάδας του και να τον οδηγήσουν στα pit. Στην κατηγορία των 600 κ.κ ο συναγωνισμός ήταν μεγαλύτερος, αφού οι περισσότεροι οδηγοί ήταν στον ίδιο επίπεδο με το θέαμα να είναι ακόμα καλύτερο, αφού οι μάχες μεταξύ τους δεν έλειψαν στιγμή. Μετά το τέλος του αγώνα της κατηγορίας των 1000 κ.κ και πριν την έναρξη της κατηγορίας των 600 κ.κ των Τούρκων αθλητών, στην πίστα βρέθηκαν Έλληνες οδηγοί με αυτοκίνητα για τον δικό τους αγώνα ταχύτητας για μερικούς χρονομετρημένους γύρους, ώστε να δημιουργηθεί η σχάρα εκκίνησης.



Ο λιγοστός κόσμος που βρέθηκε στο αυτοκινητοδρόμιο Σερρών την Κυριακή 6 Μαρτίου 2011, απόλαυσε μία γεμάτη μέρα από θέαμα και αδρεναλίνη. Αν και ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος της προσπάθειας αυτής, δεν έβρεξε, οπότε έδωσε την ευκαιρία στους οδηγούς να δώσουν το 100% των δυνάμεών τους. Για ακόμα μία φορά φάνηκε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει επίσημα μηχανοκίνητος αθλητισμός, παρά μόνο το μεράκι και η θέληση μερικών ανθρώπων. Αυτές οι προσπάθειες όμως πρέπει να χειροκροτούνται και να επικροτούνται. Ευτυχώς στην περιοχή της Βορείου Ελλάδος έχουμε την τύχη να έχουμε τη μοναδική εγκεκριμένη πίστα μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα, καθώς όλες οι άλλες προσπάθειες γίνονται σε ακατάλληλους χώρους από άποψη ασφάλειας. Όσοι δεν έχετε επισκεφθεί τιε εγκαταστάσεις του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, κάντε το, καθώς είναι μία εμπειρία και από εδώ και στο εξής θα υπάρχουν και οι αφορμές αφού περιμένουμε μεγάλα και σπουδαία εγχώρια και μη γεγονότα. Λευκό χρώμα σε αυτό το θολό τοπίο αποτέλεσαν οι Τούρκοι αθλητές και οι αποστολές τους, αφού πέρα από το υψηλό αγωνιστικό επίπεδο που έχουν ως χώρα και πρωτάθλημα, το οργανωτικό επίπεδό τους μας έκανε να τους χαζεύουμε.

Είχαν φροντίσει και την τελευταία λεπτομέρεια και μας έκαναν να τους χειροκροτήσουμε για την όλη προσπάθειά τους.

Επίσης, ένα μεγάλο μπράβο στο Drasis Racing Club, που οργάνωσε το διήμερο αυτό, αλλά και για τη συνολική προσπάθεια να διατηρήσει αναμμένη τη σπίθα του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας.

Ρεπορτάζ 
Σταύρος Φανφάνης

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr

ΑΡ. ΜΗΤ: 232265

mit-logo