Ο ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΡΓΙΑΔΗ

Διεθνής διάκριση για Κομοτηναίο σχεδιαστή αυτοκινήτων

05/06/21 - 9:00

Σχεδίασε όχημα αυτόνομης κυκλοφορίας και κατέκτησε την 9η θέση μεταξύ 170 συμμετεχόντων σε παγκόσμιο διαγωνισμό

Τον γνωρίσαμε από την πρόσφατη «αναβίωση» της Alfa Romea Tipo 33 και του Lancia Signa, μέσα από σχέδιά του. Αυτή τη φορά ο Γιάννης Στεργιάδης σχεδίασε ένα ιδιαίτερο όχημα, για ΑμεΑ και άτομα χωρίς κινητικά προβλήματα, για το οποίο μάλιστα βραβεύτηκε σε διεθνή διαγωνισμό.

Συγκεκριμένα, ο 26χρονος Κομοτηναίος με το project του κέρδισε την 9η θέση στον διεθνή διαγωνισμό Michelin Design Challenge, της γνωστής εταιρίας ελαστικών. Ο διαγωνισμός συγκέντρωσε 170 συμμετοχές -ατομικές όπως του Γιάννη Στεργιάδη ή ομαδικές- οι οποίες όλες κρίθηκαν στην θεματική «Respect / Σεβασμός» που είχε ως στόχο την κατάθεση σχεδίων που θα περιορίζουν την απομόνωση ΑμεΑ στις μετακινήσεις τους και να ενισχύουν την αυτονομία κίνησης.

Αυτό τον στόχο είχε κατά νου κι ο Γιάννης, όταν σχεδίασε την «φούσκα», ένα πρωτοποριακό σχέδιο μονοθέσιου οχήματος κοινής χρήσης, που επιτρέπει την αυτόνομη κίνηση ΑμεΑ σε μεγαλουπόλεις. Σκοπός του οχήματος είναι όχι μόνο να προσφέρει μία νέα προοπτική στην μετακίνηση εντός μεγαλουπόλεων αλλά και να δώσει στον χρήστη του με κινητικά προβλήματα την αυτονομία να μετακινηθεί ευκολότερα.

Μετακίνηση χωρίς διακρίσεις
«Χρειάζεται να έχουμε μέσα μαζικής μεταφοράς που να μην κάνουν διακρίσεις, να μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν με τον ίδιο εύκολο τρόπο όλοι», διηγείται στον «Χ», εξηγώντας πως η πρόταση αποτελεί ένα είδος car-sharing, δηλαδή ενός ιδιαίτερου μέσου μαζικής μεταφοράς με έναν επιβάτη, είτε ΑμεΑ είτε χωρίς κινητικά προβλήματα, με ίδιες ανέσεις κι ευελιξία για όλους. Το εξωτερικό σχέδιο έχει ως έμπνευση την «φούσκα» στην οποία αναγκαστικά κλείστηκε ο καθένας μας την περίοδο του lockdown, αποτελεί συγχρόνως όμως την «φούσκα» ασφάλειας που ο καθένας έχει στο μυαλό του.

Όσο για το εάν είναι ρεαλιστικό τέτοια σχέδια να γίνουν πράξη, σύμφωνα με τον σχεδιαστή η τεχνολογία υπάρχει και «σε βάθος 10-15ετίας δεν θα ήταν περίεργο» να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα πρώτα αντίστοιχα οχήματα σε μεγαλουπόλεις στον κόσμο.

Ο Γιάννης Στεργιάδης είναι 26 ετών, έχει τελειώσει Βιομηχανικό Σχεδιασμό στο πανεπιστήμιο Midlesex Αγγλίας και διαθέτει μεταπτυχιακό στο Transportation Desing από το πανεπιστήμιο IAAD  στο Τορίνο.


Βρείτε τα τελευταία νέα της Κομοτηνής, της Ροδόπης και της Θράκης ευρύτερα
στο Google News του www.xronos.gr

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr

ΑΡ. ΜΗΤ: 232265

mit-logo