ΜΙΚΡΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Δεν θέλουν οι φορείς να «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε»

21/05/11 - 12:00

Μοιραστείτε το

Παρόλο που οι εκπρόσωποι φορέων της περιοχής έχουν διαμαρτυρηθεί έντονα για τη διαρροή του καταναλωτικού κοινού σε αγορές των γειτονικών χωρών ή σε μεγάλα καταστήματα πολυεθνικών συμφερόντων, ελάχιστοι από αυτούς ανταποκρίθηκαν.

Ντύνομαι, τρώω και κάνω τουρισμό ελληνικά, είναι το σύνθημα του νεοσύστατου κινήματος «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», το οποίο όμως μικρή ανταπόκριση είχε στην περιοχή μας. Ο στόχος του κινήματος για ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης με σκοπό την προτίμηση των ελληνικών προϊόντων, θα έπρεπε να τύχει θερμής στήριξης στο νομό μας, οι φορείς του οποίου κατά καιρούς έχουν διαμαρτυρηθεί έντονα για τη διαρροή του καταναλωτικού κοινού σε αγορές των γειτονικών χωρών ή σε μεγάλα καταστήματα πολυεθνικών συμφερόντων. Η προσέλευση όμως στην πρώτη χθεσινή συνάντηση στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων ήταν απογοητευτική.



Ούτε οι μισοί από τους 22 συνολικά φορείς που έλαβαν πρόσκληση από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μιχάλη Βεζυριαννίδη και τον γραμματέα Γιώργο Δομβρίδη ανταποκρίθηκαν σ’ αυτήν. Μεταξύ αυτών ο Μανώλης Κιουτσούκης εκ μέρους της Ένωσης Καταναλωτών Ν. Ροδόπης, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αργύρης Αργυρόπουλος, ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Γκαράνης εκ μέρους του δήμου Κομοτηνής, ο Κώστας Μπούντας από το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας Ροδόπης, ο Γιώργος Ιωαννίδης από την ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, ο Ιάκωβος Φρατζής εκ μέρους του Συνδέσμου Βιομηχάνων – Βιοτεχνών, η πρόεδρος του σωματείου ένδυσης – υπόδησης Κομοτηνής Δέσποινα Χατζημάνου.
Ακόμα όμως και με αυτή τη μικρή συμμετοχή το κίνημα πραγματοποίησε την πρώτη συνάντηση ουσίας και συζήτησε τους στόχους που έχουν τεθεί πανελλαδικά. Δηλαδή την προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων για να συμβάλλουν στην αύξηση ζήτησης και της συνακόλουθης αύξησης της παραγωγής τους. Επενδύσεις για την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων - υπηρεσιών και συνολικά της οικονομίας με σκοπό την μείωση του κόστους μέσα από την αύξηση της εγχώριας παραγωγής. Την ενημέρωση των ξένων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα ώστε να αυξηθεί η δυναμική των εξαγωγών. Την προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων με στόχο την αύξηση της κατανάλωσής τους από το ελληνικό αγοραστικό κοινό.

Όσον αφορά το κατά πόσο είναι εύκολα το κίνημα και οι στόχοι του θα ευοδωθούν στην περιοχή μας, ο κ. Βεζυριαννίδης ανέφερε τα εξής: «θέλει κόπο και προσπάθεια. Πρέπει να μεταλαμπαδεύσουμε σε όλους τους ανθρώπους, σε όλους τους καταναλωτές του νομού μας, είτε είναι δημόσιοι υπάλληλοι, είτε ιδιωτικοί, είτε είναι αυτοί που δεν έχουν άμεσο συμφέρον από την αγορά, ότι το συμφέρον τους είναι να αγοράζουν από την τοπική αγορά, γιατί το χρήμα ξαναγυρίζει στην τσέπη τους, στην οικογένεια τους. Πρέπει να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και της περιοχής μας και του νομού μας και της πόλης μας για να μπορέσουμε να δώσουμε ώθηση σ’ αυτό που λέγεται ανάπτυξη, μια ανάπτυξη αυτοτροφοδοτούμενη μέσα από τα δικά μας προϊόντα και να είμαστε εμείς οι καταναλωτές που θα την στηρίξουμε».

Το κίνημα πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και συγκροτήθηκε από ενενήντα προσωπικότητες από την τοπική αυτοδιοίκηση, τα ΑΕΙ, τους Δικηγορικούς, Τεχνικούς και Ιατρικούς Συλλόγους και Επιμελητήρια, τον επιστημονικό, καλλιτεχνικό κόσμο και τον Τύπο μαζί με προέδρους των ανώτατων και ανώτερων συνδικαλιστικών οργάνων των εργαζομένων, προέδρους Εμπορικών Επιμελητηρίων, συλλόγων και συνδέσμων του Εμπορίου και της αγοράς.

Η προτίμηση ελληνικών προϊόντων, το barcode των οποίων ξεκινά από 520, θα τα καταστήσει ανταγωνιστικότερα και θα τους δώσει πιο ελκυστικές τιμές, υποστηρίζουν οι φορείς που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Δήμητρα Συμεωνίδου

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr

ΑΡ. ΜΗΤ: 232265

mit-logo