ΔΙΑΜΑΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΣΕΚΑΠ ΚΑΙ ΕΒΖ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΜ-Θ

Δεν κατάφερε να τους ενώσει ούτε το πρόβλημα της αποβιομηχάνισης

23/03/11 - 12:00
perifereiako_symboylio_0_0.jpg

Μοιραστείτε το

Σε τρία ψηφίσματα, εγκεκριμένα κατά πλειοψηφία, για τη συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των εργοστασίων ζάχαρης σε Ορεστιάδα και Ξάνθη, της συνεταιριστικής βιομηχανίας ΣΕΚΑΠ και τη μη μείωση των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, κατέληξε το σώμα Επί δύο ώρες εργαζόμενοι της καπνοβιομηχανίας στην Ξάνθη έβλεπαν τους συμβούλους να «φαγώνονται» για το ποιος έχει ευθύνη για την κατρακύλα του δευτερογενούς τομέα στην περιοχή μας Ρεπορτάζ Δήμητρα Συμεωνίδου

Με τρία ψηφίσματα, για τη συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των εργοστασίων ζάχαρης σε Ορεστιάδα και Ξάνθη, της συνεταιριστικής βιομηχανίας ΣΕΚΑΠ και τη μη μείωση των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, κατέρχεται αύριο στην Αθήνα ο περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης, προκειμένου να τα καταθέσει στον πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό της χώρας. Τα παραπάνω ψηφίσματα εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία στη διάρκεια του 7ωρου περιφερειακού συμβουλίου και μετά από συζήτηση μεταξύ των μελών του, που στόχο είχε όχι την κατάθεση προτάσεων και λύσεων, αλλά την κατάκτηση των εντυπώσεων. Το μέλλον των εργοστασίων στην ακριτική Θράκη, που πλήττεται από την αποβιομηχάνιση τέθηκε προς συζήτηση εκτός ημερήσιας διάταξης στη συνεδρίαση, όπου παρέστησαν εκπρόσωποι εργαζομένων της καπνοβιομηχανίας Ξάνθης. Οι εργαζόμενοι περίμεναν με ιδιαίτερη υπομονή να παρουσιάσουν στο σώμα την αγωνία τους για το εργοστάσιο, αφού οι σύμβουλοι ανάλωσαν δύο ώρες για την εκατέρωθεν επίρριψη ευθυνών. Προβοκάτορες, κοπρίτες και καισαροπαπικές συμπεριφορές, είναι μερικές μόνο από τις εκφράσεις που εκτοξεύτηκαν μεταξύ των συμβούλων στη συνεδρίαση.


Οι εργαζόμενοι της ΣΕΚΑΠ στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου

Έλειπε η δέουσα ενότητα με την οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί το σοβαρότερο κοινωνικό πρόβλημα της ανεργίας, αφού οι εκπρόσωποι των πέντε παρατάξεων του περιφερειακού συμβουλίου δεν κατάφεραν να καταλήξουν ούτε σε κοινά ψηφίσματα. «Δε χρειάζεται μόνο να ζητήσουμε να μην κλείσουν οι βιομηχανίες της ζαχάρεως αλλά και της ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη και να μην πουληθούν, αλλά πρέπει να κάνουμε ένα σχεδιασμό βιώσιμης ανάπτυξης του γεωργικού τομέα για να μην έρθουμε μετά από μερικά χρόνια ξανά αμυντικά να ζητούμε τη διάσωση προβληματικών βιομηχανιών και γεωργικών πολιτικών», ανέφερε ο Θανάσης Μακρής. Την ανάγκη να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, να επαναλειτουργήσουν όλα τα ζαχαρουργεία της χώρας μας και να ξαναγίνει η χώρα εξαγωγική στηρίζοντας το εισόδημα του παραγωγού με τιμές εγγυημένες, που θα δίνουν ένα λογικό κέρδος, τόνισε ο Χρήστος Τρέλλης. «Ζήσαμε το χρονικό προαναγγελθέντων θανάτων για βασικές παραγωγικές υποδομές της περιοχής. Τα θύματα είναι γνωστά, η βιομηχανία ζάχαρης και η καπνοβιομηχανία ΣΕΚΑΠ, αλλά και ο σιδηρόδρομος, όπου κόβονται γραμμές», δήλωσε ο Τάκης Χαρίτος. Στο θέμα της ΣΕΚΑΠ στάθηκε ιδιαίτερα ο Γιώργος Παυλίδης: «η ΣΕΚΑΠ δεν πρέπει να κλείσει. Μπορεί να βρεθεί διέξοδος με τον απλό τρόπο της αλλαγής του φορολογικού καθεστώτος».



Προτάσεις ουσίας ακούστηκαν μόνο όταν στο βήμα του περιφερειακού συμβουλίου ανέβηκαν εκπρόσωποι των δύο σωματείων της ΣΕΚΑΠ Ξάνθης, του σωματείου εργατοτεχνιτών και υπαλλήλων και του σωματείου εργαζομένων υπαλλήλων. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν τις απόψεις τους για τις δρομολογούμενες εξελίξεις, ζητώντας τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών και παρουσίασαν τις λύσεις, που πιστεύουν ότι πρέπει να υιοθετηθούν για να παραμείνει βιώσιμο το εργοστάσιο. Τέλος, κατέθεσαν στο σώμα το ψήφισμα στο οποίο κατέληξαν μετά από γενική συνέλευση στις 19 Μαρτίου.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΕΚΑΠ
Τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου συμφώνησαν ότι υιοθετούν το ψήφισμα της συνέλευσης των εργαζομένων της ΣΕΚΑΠ που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 19 Μαρτίου 2011 στην Ξάνθη με την επιπλέον επισήμανση της επανεξέτασης και μείωσης του φόρου στα τσιγάρα που οδηγεί σε αρνητικά αποτελέσματα την εταιρία.
Το ψήφισμα των εργαζομένων της ΣΕΚΑΠ: «Εμείς οι εργαζόμενοι, ο σεβασμιότατος μητροπολίτης, οι κύριοι εκπρόσωποι των υπουργών της κυβέρνησης, οι κύριοι βουλευτές όλων των κομμάτων, οι κύριοι δήμαρχοι, οι τοπικοί φορείς και εκπρόσωποι οργανώσεων δηλώνουμε σήμερα Σάββατο 19 Μαρτίου 2011 στην αίθουσα Αλέξανδρος Μπαλτατζής ότι:
Είναι απαράδεκτη και καταδικαστέα κάθε πράξη, σκέψη ή πρόθεση η οποία υπονομεύει την αδιάλειπτη λειτουργία της ΣΕΚΑΠ ΑΕ.
Στην κρίσιμη αυτή καμπή για την απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρίας απαιτούνται άμεσα:
1. Αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.
2. Άμεση καταβολή της επιδότησης από την επένδυση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
3. Καταβολή της επιδότησης εργασίας του 12%.
4. Μείωση του ληστρικού επιτοκίου 11,6% από την ΑΤΕ, συνέπεια του οποίου είναι η καταβολή τόκων 4.500.000  ευρώ ετησίως.
Την απόφαση για το μέλλον της ΣΕΚΑΠ θα δώσουν όπως οφείλουν οι μέτοχοι της εταιρίας.  Σαν εργαζόμενοι δηλώνουμε και επιθυμούμε να συμμετάσχουν ΟΛΟΙ οι υπάρχοντες μέτοχοι – και κυρίως η ΑΤΕ – στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για να διατηρηθεί η συνεταιριστική μορφή της ΣΕΚΑΠ που θα εξασφαλίσει την συνέχιση της λειτουργίας της και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας για τη δοκιμαζόμενη περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».



ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΖΑΧΑΡΕΩΣ

Το δεύτερο ψήφισμα για τα εργοστάσια ΕΒΖ σε Ξάνθη και Ορεστιάδα επεξεργάστηκε πενταμελής επιτροπή, αποτελούμενη από μέλη της συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης.  Το ψήφισμα υιοθετήθηκε κατά πλειοψηφία και μετά από συζήτηση του ζητήματος της λειτουργίας των εργοστασίων της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης. Το περιφερειακό συμβούλιο ζητά:
1. Τη συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των εργοστασίων της Ορεστιάδας ως παραγωγική μονάδα και της Ξάνθης ως  τυποποιητικής, σαν  αναπτυξιακούς πυλώνες που έχουν ταυτοποιηθεί με την περιφέρειά  μας και την αγροτική της ανάπτυξη.
2. Τη μείωση του κόστους παραγωγής της τευτλοκαλλιέργειας προκειμένου να στηριχθεί το αγροτικό εισόδημα, να αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία που υπάρχει και να περιοριστεί η απώλεια πολύτιμου συναλλάγματος από εισαγωγές πρώτης ύλης.
3. Τη διατήρηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και του συνόλου των θέσεων εργασίας καθώς και την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
4. Την εγκατάλειψη κάθε ιδέας πώλησης της εναπομείνασας ποσόστωσης ζάχαρης και ενίσχυσης της διαπραγμάτευσης ενίσχυσης του καθεστώτος της τευτλοκαλλιέργειας μετά το 2012.
5. Το σχεδιασμό αλλαγής του μοντέλου της γεωργικής οικονομίας προκειμένου να υπάρξουν συγκεκριμένες προτάσεις βιώσιμης γεωργίας και γεωργικών βιομηχανιών.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΟΣΕ

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη συνεδρίαση συζήτησε και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε μετά την αιφνιδιαστική απόφαση του ΟΣΕ να καταργήσει κάθε δρομολόγιο που συνέδεε τις πόλεις μας με την Αθήνα και αποφάσισε την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος.
Έχοντας πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η χώρα μας καθώς και την επιτακτική ανάγκη για βαθιές τομές και μεταρρυθμίσεις σε προβληματικούς τομείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα τέτοιων παρεμβάσεων στον ΟΣΕ. Εκείνο που δυσκολευόμαστε όμως να εξηγήσουμε, είναι η νοοτροπία που επιβάλει αντί του εξορθολογισμού και του νοικοκυρέματος τη διακοπή των δρομολογίων και την απαξίωση του σιδηροδρόμου.

Έτσι, ενώ η λογική θα έλεγε ότι εν μέσω αυξήσεων των τιμών των καυσίμων θα έπρεπε ο σιδηρόδρομος να ξαναγίνει επιλογή των πολιτών για τις μετακινήσεις τους,  να γίνει ελκυστικός για το επιβατικό κοινό και να οδηγηθεί έτσι και σε οικονομική ανάρρωση, βλέπουμε να επιλέγεται από τους διοικούντες και τους εποπτεύοντες τον Οργανισμό ως η «εύκολη» λύση των περικοπών. Ενώ η κοινή λογική, αλλά και η σημερινή περιβαλλοντική πολιτική, προωθούν τις λεγόμενες «πράσινες» λύσεις, χάνουμε το τρένο της οικολογίας και της ασφάλειας. Αντιθέτως, η «δύσκολη» αλλά ουσιαστική λύση θα ήταν οι λιγοστές απαιτούμενες παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τις οποίες η διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη θα συντομευόταν έως και κατά μία ώρα. Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο, από δύο δρομολόγια INTERCITY προς και από Αθήνα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Δίκαια και αντίστροφα) και άλλα δύο απλά ομοίως, να υπάρχει σήμερα ένα μόνο δρομολόγιο INTERCITY προς και από Θεσσαλονίκη και ένα απλό. Έχει σημασία να τονίσουμε στο σημείο αυτό, ότι σύμφωνα με πληροφορίες τα συγκεκριμένα δρομολόγια είχαν ικανοποιητική πληρότητα και εξυπηρετούσαν χιλιάδες πολίτες. Ειδικά δε για την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας που είναι η μόνη ουσιαστικά αποκομμένη από την Εγνατία οδό, είναι μια υποβάθμιση μεγάλου ειδικού βάρους.

Παράλληλα, κλείνουν Σιδηροδρομικοί Σταθμοί με ουσιαστική αλλά και ιστορική σημασία, όπως του Παρανεστίου, ενώ υπολειτουργούν Μηχανοστάσια με αδιευκρίνιστη επίπτωση στην ασφάλεια όσων δρομολογίων εκτελούνται ακόμα.

Πιστεύουμε ότι οι στόχοι που αναφέραμε στην αρχή για εξυγίανση και βιωσιμότητα Κοινωφελών Οργανισμών όπως ο ΟΣΕ είναι εφικτοί, αλλά μόνον όταν συνδυάζονται με ουσιαστική αναβάθμιση και με το να γίνει ξανά ελκυστική η παρεχόμενη υπηρεσία προς τον πολίτη καταναλωτή. Πιστεύουμε ότι ο σιδηρόδρομος ως μέσο μεταφοράς έχει ανεκμετάλλευτες δυνατότητες στη χώρα μας και ειδικά στην Περιφέρειά μας και προοπτικές να κατακτήσει τη θέση που ήδη κατέχει σε άλλες χώρες.

Πιστεύουμε ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δικαιούται να διατηρήσει τους κοινωνικούς, οικονομικούς αλλά και ιστορικούς δεσμούς με τον σιδηρόδρομο.

Πιστεύουμε ότι η κάθε φορά επίκληση οικονομίστικων δικαιολογιών για τις αποφασιζόμενες περικοπές έχει ένα όριο το οποίο έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε, γιατί αλλιώς θα φτάσουμε στο σημείο η ίδια λογική να εφαρμοστεί όταν κάποιος αποφασίσει για λόγους οικονομίας την περικοπή ή κατάργηση των δρομολογίων της «άγονης γραμμής» προς τα νησιά μας.

Δηλώνουμε, λοιπόν, ότι θα δραστηριοποιηθούμε ώστε να επαναλειτουργήσει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο INTERCITY από και προς Αθήνα και ένα απλό ομοίως. Επίσης δηλώνουμε τη θέλησή μας να προσφέρουμε στα μέτρα των δυνατοτήτων μας την οποιαδήποτε βοήθεια μας ζητηθεί για την επίτευξη του στόχου αυτού».

Ο περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης θα βρίσκεται αύριο και μεθαύριο στην Αθήνα, όπου θα καταθέσει τα τρία ψηφίσματα στον πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Έλληνα πρωθυπουργό. 

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης τα μέλη του συμβουλίου επίσης ενημερώθηκαν για τη δραματική κατάσταση και τις ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν στην έδρα της περιφέρειας και στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης που υποστηρίζει τη λειτουργία της διοίκησης. Ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας, Κώστας Κατσιμίγας, έκανε γνωστές στο σώμα τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να υπάρξει απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Να σημειωθεί ότι το θέμα της γνωμοδότησης του περιφερειακού συμβουλίου βάσει της διακρατικής σύμβασης ESPOO για το εργοστάσιο επεξεργασίας χρυσού στο Κρούμοβγκραντ της γειτονικής Βουλγαρίας θα συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του συμβουλίου μετά από σχετικό αίτημα παράτασης που έλαβε η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Ενέργειας Κλιματικής Αλλαγής από τη γειτονική χώρα.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr

ΑΡ. ΜΗΤ: 232265

mit-logo