ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΙΣ ΨΗΦΟΥΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

Αρνήθηκε τη συζήτηση των διοδίων, το περιφερειακό συμβούλιο ΑΜ-Θ

06/05/11 - 12:00
periferiako_symboylio.jpg

Μοιραστείτε το

Το ζήτημα έφερε ως κατεπείγον η «Περιφερειακή Αναγέννηση», πριν να είναι αργά, αφού ήδη οι πρώτοι σταθμοί είναι υπό κατασκευή. Θα είναι θέμα ημερήσιας διάταξης της επόμενης συνεδρίασης, παρουσία εκπροσώπου της Εγνατίας Οδού ΑΕ και του αρμόδιου υπουργείου, υποσχέθηκε ο περιφερειάρχης.

Την άρνηση της συμπολίτευσης να συζητηθεί ως κατεπείγον το θέμα των διοδίων στο περιφερειακό συμβούλιο, συνάντησε η πρόταση της «Περιφερειακής Αναγέννησης», παρά το γεγονός ότι οι σταθμοί βρίσκονται ήδη σε διαδικασία κατασκευής. Η παράταξη του Γιώργου Παυλίδη υιοθέτησε πρόταση μελών της και πρότεινε να συζητηθεί ως θέμα ημερησίας διάταξης ο περιορισμός των προβλεπομένων δυσβάσταχτων διοδίων επί της Εγνατίας οδού στην διέλευσή της, καθ’ όλο το μήκος της περιφέρειάς μας. Μετά την άρνηση  της διοίκησης να το συμπεριλάβει, το έθεσε ως επείγον θέμα εκτός ημερησίας διάταξης, δεδομένου ότι εντός ολίγου η Αν. Μακεδονία και Θράκη θα βρεθεί προ τετελεσμένων γεγονότων, με κατασκευασμένους τους αντίστοιχους  σταθμούς. Η θέση, που διατυπώθηκε μέσω της πρότασης, ήταν να ανατραπεί η λογική κάθε 50 χλμ. και ένας σταθμός διοδίων, αλλά η καταβολή μόνον μια φορά - ανά κατεύθυνση - σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού, εντός της περιφέρειας, διοδίων.

Αντιπολιτευτική ομοφωνία υπέρ της συζήτησης των διοδίων

Η γνωστοποίηση εκ μέρους του περιφερειάρχη ότι το θέμα των διοδίων θα είναι θέμα ημερήσιας διάταξης της επόμενης συνεδρίασης, παρουσία εκπροσώπου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και του αρμόδιου υπουργείου, δεν ικανοποίησε τον κ. Παυλίδη, που επέμεινε στην πρότασή του. Όπως δήλωσε σχετικά ο κ. Παυλίδης: «τα σχεδιαζόμενα πολλαπλά διόδια εντός της περιφέρειάς μας είναι βέβαιο ότι  έχουν ποικίλες αρνητικές συνέπειες στους πολίτες. Η θέση μας καθαρή: μια φορά καταβολή διοδίων  ανά κατεύθυνση  σε όλο το μήκος της Εγνατίας εντός της περιφέρειάς μας. Η απραξία  στην περιοχή συνεχίζεται, οι επιβαρύνσεις διογκώνονται. Η διοίκηση της περιφέρειας και η πλειοψηφία η δεν τα αντιλαμβάνονται ή  κινούνται για κομματικούς λόγους κόντρα στα συμφέροντα των πολιτών, αναζητώντας διάφορα άλλοθι». Με την πρόταση αυτή συντάχθηκαν και οι επικεφαλείς των υπόλοιπων παρατάξεων Χρήστος Τρέλης, Δημήτρης Χαρίτου και Θανάσης Μακρής. Αντίθετος στην ύπαρξη διοδίων εμφανίστηκε ο κ. Τρέλλης: «ο προγραμματισμός στην Εγνατία Οδό για 13 διόδια από τους Κήπους μέχρι την Ηγουμενίτσα είναι πέρα για πέρα απαράδεκτος και καλούμε το περιφερειακό συμβούλιο και βέβαια και την κυβέρνηση, να μην γίνει ούτε ένας σταθμός στην Εγνατία οδό. Καλούμε τους ίδιους τους εργαζόμενους και τον λαό της περιοχής να πάρει την υπόθεση στα χέρια του».

Πριν δύο μήνες η Αριστερή Οικολογική Συνεργασία έθεσε το θέμα των διοδίων στο περιφερειακό συμβούλιο, υποστήριξε ο κ. Χαρίτου: «ζητάμε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και πλήρη γνώση όλων των συμβάσεων που έχει υπογράψει το ελληνικό δημόσιο με τις εταιρίες κατασκευής των διοδίων στην Εγνατία. Με βάση αυτές θα κρίνουμε και θα τοποθετηθούμε. Τασσόμαστε με αυτούς που εδώ και μήνες ζητούν και διεκδικούν να μην πληρώνει η ελληνική κοινωνία και οι εργαζόμενοι διόδια και πιστεύω ότι το κίνημα «Δεν πληρώνω» τελικά θα δικαιωθεί και στην περιφέρεια μας».



Το θέμα τέθηκε σε ονομαστική ψηφοφορία, αλλά απορρίφθηκε με ψήφους της πλειοψηφίας και έτσι θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση.

Διαξιφισμοί για τα συνεχιζόμενα έργα των πρώην νομαρχιών

Για απουσία αναπτυξιακού προγράμματος κατηγόρησε η αντιπολίτευση τη διοίκηση της Περιφέρειας, με αφορμή τη συζήτηση του πρώτου θέματος ημερήσιας διάταξης, δηλαδή το πρόγραμμα των συνεχιζόμενων έργων δημοσίων επενδύσεων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, του έτους 2011. Το πρόγραμμα όπως αυτό ψηφίστηκε από την εκτελεστική επιτροπή και κατόπιν από την οικονομική επιτροπή, τέθηκε προς ψήφισε, αλλά τελικά εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Τα συνεχιζόμενα έργα είναι αυτά που υπάρχουν ακόμα από τις πέντε Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας και είναι εγκλωβισμένα στην εξέλιξη τους. Σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κ. Γιαννακίδης απάντησε στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης λέγοντας πως «στα πλαίσια προσαρμογής του νέου θεσμικού μας ρόλου υπάρχουν φαινόμενα τα οποία θα πρέπει να τα υπερκεράσουμε, να τα αποσαφηνίσουμε και να τα διαβουλευτούμε με την κεντρική εξουσία. Λογικό και εύλογο είναι να υπάρχουν δυσανασχετήσεις από τους πολίτες. Είναι μέσα στα πλαίσια της προσαρμογής. Υπάρχει μια φυσική συνέχεια του θεσμού και έχουμε υποχρέωση να τρέξουμε τις εκταμιεύσεις, να συνεχίσουμε έργα τα οποία ήταν εγκλωβισμένα ή καρκινοβατούσαν στην εξέλιξη τους. Το σημαντικότερο μήνυμα που ήθελα να δώσω στο Περιφερειακό Συμβούλιο, προσπαθώντας να συνθέσω και να συγκεράσω τις απόψεις και τους προβληματισμούς, είναι ότι προσπαθώ μέσα από την θεσμική μου πορεία, μαζί και με τους συνεργάτες μου, να ενεργοποιήσουμε το γηγενές κοινωνικό δυναμικό, σε μια κοινή αναπτυξιακή προσπάθεια».

Την ανησυχία ότι τα συνεχιζόμενα έργα θα απορροφήσουν ένα μεγάλο μέρος του φτωχού προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δημιουργηθούν νέα έργα, εξέφρασε ο Χρήστος Τρέλλης: «θεωρούμε ότι με βάση τον προϋπολογισμό που υπάρχει σήμερα δεν θα υπάρχει δυνατότητα για ένα νέο πρόγραμμα αναπτυξιακό για την περιοχή μας με τεχνικά έργα τέτοια που να υπακούουν βασικές λαϊκές ανάγκες». “Να υιοθετήσει το περιφερειακό συμβούλιο ένα πρόγραμμα έργων με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας, των εργαζομένων και του τόπου”, πρότεινε ο Δημήτρης Χαρίτου, σημειώνοντας: «πιστεύουμε βαθιά ότι μόνο μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα παραγωγικής διεύρυνσης μπορεί η χώρα να ανακάμψει, να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας.

Να σημειωθεί τέλος, ότι ο περιφερειάρχης στις 16 και 17 Μαΐου θα βρίσκεται στον Έβρο, όπου θα ξεκινήσει μια διαβούλευση με τους τοπικούς θεσμικούς φορείς, με στόχο την ανάπτυξη της περιοχής.

Δήμητρα Συμεωνίδου

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr

ΑΡ. ΜΗΤ: 232265

mit-logo