ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗΣ

Αλλάζει το λογότυπο της έκθεσης «Θράκη»;

11/03/11 - 12:00

Μοιραστείτε το

Ενα όνομα που κατοχυρώθηκε ως brand name εδώ και 20 χρόνια θ? αλλάξει, για να ?αποτυπωθεί η παρουσία και των πέντε νομών Ρεπορτάζ Μελαχροινή Μαρτίδου

«Να βάλουμε στόχους, να μετρήσουμε αποτελέσματα»,  είπαν οι βιομήχανοι στη χθεσινή σύσκεψη


Την αλλαγή του ονόματος της έκθεσης «Θράκη», που αισίως γιορτάζει την πρώτη εικοσαετία της, εισηγήθηκε ο περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης με το αιτιολογικό ότι θα πρέπει να αντικατοπτρίζει όλη την περιφέρεια, κάτι που καλείται να αντιμετωπιστεί με νέο logo και την προσθήκη της φράσης «Αν. Μακεδονία». Αυτή την αιφνίδια εξέλιξη γεύθηκαν όλοι και ο μόνος που αντέδρασε ήταν ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιώργος Πετρίδης, ενώ με τη γνωστοποίηση αυτής της πρόθεσης σίγουρα θα ακουστούν πολλές υγιείς φωνές στο χώρο της επιχειρηματικότητας, που θα διαφωνήσουν με την εσπευσμένη αυτή εξέλιξη που προέκυψε από το πουθενά. Φαίνεται ότι είναι η εποχή των νέων λογοτύπων, λες κι αυτά θα αναβαθμίσουν το όποιο περιεχόμενο κι όχι οι ουσιαστικές πρωτοβουλίες και προσεγγίσεις. Και στην περιπέτεια αυτή θέλουν να βάλουν την έκθεσή μας. Αλήθεια, με ποιο σκεπτικό; Το ερώτημα που προβάλλει είναι αν και η εμπορική έκθεση της Καβάλας θα μετονομαστεί και αυτή σε έκθεση Αν. Μακεδονίας και Θράκης ή θα απορροφηθεί; Το ζήτημα του ονόματος δεν είναι καθόλου απλό. Το γεγονός αυτό έρχεται ουσιαστικά να ανατρέψει ένα brand name, της έκθεσης, που έτσι καθιερώθηκε εδώ και δύο δεκαετίες, όπου με τη λέξη «Θράκη» σηματοδοτούσε τον χώρο και παράλληλα εξηγούσε τον πανελλαδικό χαρακτήρα της. Το ζήτημα αυτό, όπως και πολύ πιο ουσιαστικά θέματα σε σχέση με την πορεία, την ωφελιμότητα, την παρουσία της, εξέτασαν μέσα από μια εκ βαθέων εξομολόγηση και πληθώρα τοποθετήσεων όλοι οι παραγωγικοί φορείς που έδωσαν το παρόν τους δηλώνοντας ότι θα στηρίξουν την προσπάθεια που καταβάλλεται. Στη σύσκεψη μετείχαν: ο Ιάκωβος Φραντζής από τον σύνδεσμο Βιομηχανιών, ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιώργος Πετρίδης, ο αντιδήμαρχος Σαπών Γιάννης Πολυχρονιάδης, ο πρόεδρος του Επαγγελματοβιοτεχνικού  επιμελητηρίου Αργύρης Αργυρόπουλος, ο εκπρόσωπος του επιμελητηρίου Ξάνθης Στέλιος Μωραΐτης, ο διευθυντής της Τράπεζας Πειραιώς Δημήτρης Πολιτειάδης, ο υπεύθυνος της ΒΙΠΕ Βαγγέλης Αραμπατζής, ο δήμαρχος Δράμας και πρόεδρος του επιμελητηρίου Δράμας Κυριάκος Χαρακίδης, ο πρόεδρος Ανώνυμης Τουριστικής και Ιαματικών νερών δήμου Αλεξανδρούπολης Νώντας Τερζής, ο Πρόεδρος ομοσπονδίας εμπορικών – βιοτεχνικών και επαγγελματικών σωματείων Έβρου Θανάσης Μπέλας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μιχάλης Βεζυργιαννίδης, φυσικά ο Χρήστος Αμπατζιάνης εκπρόσωπος του υφυπουργού Γιώργου Πεταλωτή, ο αντιπεριφερειάρχης Παύλος Δαμιανίδης,ο πρόεδρος του ΔΕΚΑΜΘ Νίκος Χατζόπουλος, ο περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης, ο γεν. διευθυντής ΔΕΘ Κυριάκος Ποζιρκίδης.  


Τους πόνους και τους καημούς για την καλύτερη λειτουργία της Θράκης εξέφρασαν οι φορείς των επαγγελματιών επιμελητηρίων κλπ

Στην ενέργεια και την πράσινη ανάπτυξη είναι αφιερωμένη η φετινή «Θράκη». Στον τουρισμό και το πολιτισμό θα’ ναι η επόμενη



Οι προτάσεις ήταν πολλές κι άγγιξαν κι ευαίσθητα σημεία της έκθεσης σχετικά με τον χαρακτήρα ή την βιωσιμότητά της. Ιδίως τώρα που μετά από 20 χρόνια λειτουργίας θα πρέπει να κάνει την δική της ενδοσκόπηση περνώντας σε μια νέα περίοδο της ιστορίας της προσαρμοσμένης σε νέες ανάγκες και συγκυρίες υπηρετώντας όμως πάντα την έννοια της επιχειρηματικότητας. Ο Θανάσης Μπέλας, πρόεδρος ομοσπονδίας εμπορικών – βιοτεχνικών και επαγγελματικών σωματείων Έβρου και ως εκπρόσωπος επιμελητηρίου Έβρου διαβεβαίωσε ότι ο Έβρος θα συμμετάσχει μέσω του επιμελητηρίου, αλλά θα υπάρχει και συμμετοχή των επιχειρήσεων. Η πρότασή του είναι ότι πρέπει να πάει σε περιφερειακή κλίματα την έκθεση αλλά πρέπει να δούμε το ισοζύγιο – αν πουλάμε ή αγοράζουμε προϊόντα και υπηρεσίες με την έκθεση, για να έχει μέλλον».

Για ένα θεσμό που είναι σωστός μίλησε στον «Χ» ο πρόεδρος Ανώνυμης Τουριστικής και Ιαματικών Νερών δήμου Αλεξανδρούπολης Νώντας Τερζής. «Ήρθαμε σήμερα στην σύσκεψη για την έκθεση Θράκη 2011, νομίζω ο θεσμός είναι πάρα πολύ σωστός, οι εκθέσεις βοηθούν τους επιχειρηματίες, τους επαγγελματίες και τον κόσμο παράλληλα, να βρει κάποια εκθεσιακά προϊόντα που θα τα δει πιο εύκολα σε μια μεγάλη έκθεση, παρά σ’ ένα δικό του προορισμό.

Πρέπει να προωθήσουμε και το τουριστικό προϊόν, κάτι που έγινε αποδεκτό για του χρόνου.
-Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Εμείς που ασχολούμαστε, με την τουριστική επιχείρηση του δήμου Αλεξανδρούπολης, είναι το πιο σημαντικό, να προβάλλουμε το τουριστικό προϊόν για να προσελκύσουμε ανθρώπους. Τα οφέλη από αυτή την προσέλκυση ανήκουν καθαρά στους επιχειρηματίες και στους επαγγελματίες. Αυτή είναι η δουλειά του δήμου».
O πρόεδρος της ΔΕΘ, Iωάννης Κωνσταντίνου, που ήρθε από την Θεσσαλονίκη παρακολούθησε από την αρχή τη σύσκεψη κατέθεσε τις δικές του προτάσεις και ως προς την εναρμόνιση του τιμολογίου της έκθεσης και ως προς άλλα ζητήματα. Το θετικό ήταν ότι συμμετείχαν επιμελητήρια, δήμαρχοι, φορείς επαγγελματιών, βιομηχάνων, το διεθνές εκθεσιακό κέντρο, η τράπεζα Πειραιώς που έχει παραχωρήσει το κέντρο για την στέγαση της έκθεσης, είχαν την πολυτέλεια του χρόνου να ανταλλάξουν απόψεις στην συνάντηση αυτή που έγινε παρουσία και του περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη, αλλά και του αντιπεριφερειάρχη Παύλου Δαμιανίδη στο γνώριμο χώρο του άλλοτε νομαρχιακού διαμερίσματος Ροδόπης.
Ο πρόεδρος της ΔΕΘ κ. Κωνσταντίνου με την ολοκλήρωση της συνάντησης τόνισε: «Τελείωσε μια σύσκεψη με φορείς της περιφέρειας ΑΜΘ επιχειρηματικούς και της τοπικής αυτοδιοίκησης, με σκοπό την διοργάνωση της επόμενης έκθεσης στην Κομοτηνή. Φαίνεται το νέο πνεύμα του Καλλικράτη και της περιφερειακής δομής της χώρας, είχε θετική ανταπόκριση και στην σύσκεψη, έχω να δηλώσω ότι είναι ένα εξαιρετικά καλύτερο κλίμα σε σχέση με ότι είχα ζήσει τις προηγούμενες χρονιές της διοργάνωσης και υπήρξε μια κοινή απόφαση, να αποτυπωθεί επικοινωνιακά και σε επίπεδο σήματος της έκθεσης η νέα περιφερειακή δομή της περιοχής μας στην επόμενη διοργάνωση.Η ΔΕΘ θα ανταποκριθεί στο αίτημα που ήταν κοινό από πλευράς περιφερειάρχη και από πλευράς των υπόλοιπων φορέων έτσι ώστε να αποτυπώνεται πλέον στις επόμενες διοργανώσεις η συμμετοχή όλης της Περιφέρειας στο μεγάλο αυτό εκθεσιακό γεγονός.



Επίσης αποφασίστηκε ότι η φετινή θεματική της έκθεσης θα κινηθεί στον τομέα της ενεργειακής αναβάθμισης των κτηρίων, της πράσινης ενέργειας και ήδη έγινε κατανοητό ότι πρέπει από την στιγμή της λήξης της κάθε διοργάνωσης να σκεφτόμαστε την επόμενη ταυτότητα.  Αυτό που φέτος βλέπουμε είναι ότι θα κινηθούμε σε έναν ιδιαίτερα καινοτόμο και αναπτυξιακό τομέα που είναι αυτός που κινείται από το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου που έχει να κάνει με τις κατασκευές και τις αναβαθμίσεις των κτηρίων».

Την δική του εκτίμηση για την έκθεση κάνει στο «Χ» ο περιφερειάρχης κ. Γιαννακίδης προσπαθώντας να δικαιολογήσει και την αλλαγή που θέλει να επέλθει λέγοντας:
-Ήταν ένα διαχρονικό αίτημα αυτή η έκθεση να αποκτήσει την περιφερειακότητα που πρέπει, να έχει αποτύπωση σε όλη την γεωγραφία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, είναι πολύ σημαντικό και είναι πραγματικά εξαιρετικό ότι συνομολόγησαν όλοι ότι πρέπει να αναδείξουμε την περιφερειακή ανάταση αυτής της περιφέρειας. Είπαμε ότι κάθε χρόνο με την λήξη της τρέχουσας έκθεσης θα πρέπει να αναδεικνύουμε και την ταυτότητα της επόμενης, η επόμενη λοιπόν θα έχει την ταυτότητα που λέγεται πολιτισμός και το παραγόμενο τουριστικό προϊόν σε όλη την περιφέρεια, υπήρξε η έκφραση της συλλογικότητας που υπήρχε πολύ μαζική συμμετοχή όλων των επιμελητηρίων της περιφέρειας και όλων των εμπλεκόμενων εταίρων.

Είδαμε μια πρωτοφανή σύμπνοια.
-Ναι, ήταν μια πραγματική διαβούλευση που ο καθένας κατέθεσε τον προβληματισμό και την άποψη του, κυρίως όμως όλοι να αναδείξουν την αναβάθμιση της συγκεκριμένης έκθεσης και μάλιστα να της προσδώσουμε και μια διεθνή αναγνωρισιμότητα στοχεύοντας κυρίως προς τις όμορες βαλκανικές χώρες. Η έκθεση αποτελεί ένα μεγάλο επιχειρηματικό εργαλείο, αλλά παράλληλα αναπτυξιακό και πολιτικό και ότι όλοι θα συνδράμουμε στο να την αναβαθμίσουμε, να της προσδώσουμε την δέουσα αναγνωρισιμότητα σε επίπεδο χώρας, κυρίως όμως να κάνουμε και κάποια βήματα όσον αφορά την διεθνή αναγνωρισιμότητά της».
Όλα αυτά καλά όμως προσοχή στην ταυτότητα και το όνομά της.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr

ΑΡ. ΜΗΤ: 232265

mit-logo