Για τα μαθηματικά γενικής παιδείας και τη βιολογία μιλούν οι καθηγητές Κώστας Βαργεμετζίδης, μαθηματικός και Δημήτρης Σεμελίδης, βιολόγος, από το φροντιστήριο της Τούλας Σαρρή στην Κομοτηνή.
Πάνω- κάτω διαρκώς η ψυχολογία των μαθητών των πανελληνίων εξετάσεων που συνεχίζονται, αφού κάποιοι γράφουν σε θέματα απαιτητικά, αλλά και βατά και κάποιοι απογοητεύονται, αφού δεν αποδίδουν όταν είναι στριφνά και δύσκολα. Χθες πάντως στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας θεωρητικής κατεύθυνσης δόθηκε απόσπασμα από το έργο του Διονύσιου Σολωμού “Ο Κρητικός” στους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων. Όπως επισημαίνεται εδώ και τέσσερα χρόνια που ο Σολωμός είναι στην εξεταστέα ύλη, ποτέ δεν είχε πέσει κείμενό του στις Πανελλαδικές. Γι’ αυτό και φέτος ο Σολωμός ήταν για πολλούς θέμα SOS. Το κείμενο που έπεσε θεωρείται από τα πιο εύκολα του Σολωμού, καθώς τα υπόλοιπα είναι ιδιαίτερης δυσκολίας. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις εκπαιδευτικών, τα θέματα ήταν προσεγμένα και για διαβασμένους μαθητές.
Εκεί που υπήρξε μεγάλη απογοήτευση ήταν το Σάββατο σε όσους έγραφαν μαθηματικά γενικής παιδείας. Το ράδιο Χρόνος 87,5 fm παρακολουθώντας τις εξετάσεις και την αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους αναδεικνύει καθηγητές που αναλύουν τα θέματα και αναφέρονται στις απαντήσεις αλλά και την ψυχολογία των μαθητών
«Σημαντική είναι η παράμετρος του πως θα διορθώσουν τα γραπτά στην βιολογία οι βαθμολογητές», θα πει ο Δημήτρης Σεμελίδης βιολόγος καθηγητής.
Ο Δημήτρης Σεμελίδης καθηγητής βιολογίας από το φροντιστήριο Τούλας Σαρρή φιλοξενήθηκε στο ράδιο Χρόνος 87,5 fm μιλώντας για το μάθημα της βιολογίας: «Γενικά μπορούμε να πούμε ότι τα παιδιά δυσκολεύτηκαν, σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια. Τα θέματα ήταν σαφή, κάλυπταν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης και γενικά συνδύαζαν την κριτική και συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια.
Ήταν πολλά, όσον αφορά την ποσότητα, αλλά ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Ο υποψήφιος για να μπορούσε να γράψει καλά θα έπρεπε όχι μόνο να γνωρίζει την ύλη, αλλά να την χειρίζεται σωστά, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εξέτασης. Ενδεικτικά μπορώ να σας αναφέρω ότι οι απαντήσεις σε αρκετά ερωτήματα ήταν μακροσκελείς, όπως πχ στο τελευταίο θέμα, στο πρώτο υποερώτημα, έπρεπε ο υποψήφιος να αναφερθεί σε δύο παράγοντες και γενικά να αναφέρει ένα μεγάλο κομμάτι από την συγκεκριμένη σελίδα του βιβλίου και γενικά θα μπορούσα να πω ότι για να πετύχει κανείς το άριστα, μιλώντας πάνω από 18,5, απαιτούσε αρκετή προσπάθεια και προσοχή στις εκφωνήσεις των θεμάτων γιατί έκρυβαν κάποιες παγίδες.
Πώς ήταν η ψυχολογία των παιδιών;
-Με τα παιδιά που μίλησα μου είπαν ότι όταν αντίκρισαν τα θέματα αιφνιδιάστηκαν. Αυτοί που κατάφεραν να ηρεμίσουν έστω στο πρώτο πεντάλεπτο, δεκάλεπτο, σίγουρα τα πήγαν και καλύτερα. Κάποιοι που έμειναν με το άγχος, γενικά ήταν αγχωμένοι, μπέρδεψαν τα ερωτήματα, έγραψαν κάποιο λάθος κομμάτι, οπότε δεν μπόρεσαν να πλησιάσουν και σωστά την απάντηση σε συγκεκριμένα θέματα.
Το πλεονέκτημα ήταν ότι δεν ήταν εύκολα τα θέματα με συνέπεια να ανέβουν οι βάσεις, απλά το πλεονέκτημα της φετινής χρονιάς ήταν ότι ήθελαν και κριτική και συνδυαστική ικανότητα, πράγμα που το κάνουν μετά από πάρα πολλά χρόνια. Παλιότερα ήταν πολύ μικρά, είχε μέσα ερωτήματα παπαγαλίας και εύκολα απαντούσαν οι μαθητές. Υπάρχει βέβαια πάντα η παράμετρος του πως θα τα διορθώσουν τα γραπτά οι εξεταστές και οι βαθμολογητές και τι οδηγίες έχουν.
Συνήθως απ΄ ότι ξέρουμε δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες για την βαθμολόγηση πέρα από κάποιες διευκρινήσεις και είναι τελικά στην ευχέρεια του κάθε βαθμολογητή η αξιολόγηση του γραπτού».
Κώστας Βαργεμετζίδης μαθηματικός: Οι μαθητές στο τέλος θα κάνουν ταμείο, να μην απογοητεύονται και να μην ενθουσιάζονται.
Ο μαθηματικός Κώστας Βαργεμετζίδης του φροντιστηρίου Τούλας Σαρρή αναφέρθηκε στα θέματα των μαθηματικών γενικής παιδείας απαντώντας σε ερωτήσεις του Σταύρου Φανφάνη:
«Μπορούμε να πούμε σαν ένα γενικότερο σχόλιο ότι τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά γιατί δεν υπήρχε κλιμάκωση ως προς την δυσκολία, ούτε ανάμεσα προς τα θέματα, αλλά ούτε και στα ερωτήματα του ίδιου θέματος. Λίγο πιο αναλυτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι στο ερώτημα Β1 του δεύτερου θέματος, που θεωρείται ότι θα έπρεπε να είναι από τα πιο εύκολα, οι υποψήφιοι βρήκαν τις μεγαλύτερες δυσκολίες, αλλά το γεγονός ότι τους έδινε το αποτέλεσμα, διευκόλυνε στην επίλυση των υπόλοιπων ερωτημάτων.
Στο τρίτο θέμα για να το αντιμετωπίσει κάποιος επιτυχημένα, έπρεπε να ξέρει πάρα πολύ καλά την ύλη και όλες τις έννοιες της στατιστικής. Το άσχημο σε αυτό ήταν ότι αν κάποιος δεν μπορούσε να λύσει το πρώτο ερώτημα, δεν θα μπορούσε να λύσει και τα υπόλοιπα.
Το τέταρτο θέμα, ήταν ένας συνδυασμός όλων των κεφαλαίων της διδακτέας ύλης, δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες, αλλά ήθελε μεγάλη προσοχή στις πράξεις.
Ήταν σαφώς δυσκολότερα και πιο απαιτητικά σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
Δεν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξοι οι μαθητές που εξερχόταν από τις αίθουσες. Τα παιδιά ήταν απογοητευμένα.
-Ήταν ακριβώς γιατί ήθελε πολύ καλή γνώση της ύλης και βασικά εμείς έχουμε πει ότι υπάρχει μια κλιμακούμενη δυσκολία. Αρχίζουμε από τα εύκολα, πάμε λίγο πιο δύσκολα, έως τα δύσκολα. Εδώ ήταν κάπως το ανάποδο, με αποτέλεσμα να τα βρουν από την αρχή σκούρα τα παιδιά, να αγχωθούν με αποτέλεσμα στο τέλος αρκετοί να χάσουν και την ψυχραιμία τους και αν μην έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σαν μαθηματικός, σε τέτοιες περιπτώσεις που η ψυχολογία παίζει μεγάλο ρόλο εκείνη την στιγμή, πως αντιμετωπίζεται αυτό;
-Να σταματήσουν να σκέφτονται, να ηρεμίσουν, να γράψουν στην αρχή ότι ξέρουν καλύτερα και στο τέλος να συγκεντρωθούν για να δουν αυτά που τους προβληματίζουν. Κάποια άλλη λύση εκείνη την ώρα δεν υπάρχει, χρειάζεται ψυχραιμία και τίποτα άλλο. Είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας.
Θα ήθελα να πω καλή επιτυχία στους μαθητές που δίνουν μαθηματικά κατεύθυνσης και λογοτεχνία και στο τέλος κάνουν το ταμείο. Ούτε να απογοητεύονται, αλλά ούτε και να ενθουσιάζονται από τα θέματα».
Εκεί που υπήρξε μεγάλη απογοήτευση ήταν το Σάββατο σε όσους έγραφαν μαθηματικά γενικής παιδείας. Το ράδιο Χρόνος 87,5 fm παρακολουθώντας τις εξετάσεις και την αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους αναδεικνύει καθηγητές που αναλύουν τα θέματα και αναφέρονται στις απαντήσεις αλλά και την ψυχολογία των μαθητών
«Σημαντική είναι η παράμετρος του πως θα διορθώσουν τα γραπτά στην βιολογία οι βαθμολογητές», θα πει ο Δημήτρης Σεμελίδης βιολόγος καθηγητής.
Ο Δημήτρης Σεμελίδης καθηγητής βιολογίας από το φροντιστήριο Τούλας Σαρρή φιλοξενήθηκε στο ράδιο Χρόνος 87,5 fm μιλώντας για το μάθημα της βιολογίας: «Γενικά μπορούμε να πούμε ότι τα παιδιά δυσκολεύτηκαν, σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια. Τα θέματα ήταν σαφή, κάλυπταν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης και γενικά συνδύαζαν την κριτική και συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια.
Ήταν πολλά, όσον αφορά την ποσότητα, αλλά ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Ο υποψήφιος για να μπορούσε να γράψει καλά θα έπρεπε όχι μόνο να γνωρίζει την ύλη, αλλά να την χειρίζεται σωστά, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εξέτασης. Ενδεικτικά μπορώ να σας αναφέρω ότι οι απαντήσεις σε αρκετά ερωτήματα ήταν μακροσκελείς, όπως πχ στο τελευταίο θέμα, στο πρώτο υποερώτημα, έπρεπε ο υποψήφιος να αναφερθεί σε δύο παράγοντες και γενικά να αναφέρει ένα μεγάλο κομμάτι από την συγκεκριμένη σελίδα του βιβλίου και γενικά θα μπορούσα να πω ότι για να πετύχει κανείς το άριστα, μιλώντας πάνω από 18,5, απαιτούσε αρκετή προσπάθεια και προσοχή στις εκφωνήσεις των θεμάτων γιατί έκρυβαν κάποιες παγίδες.
Πώς ήταν η ψυχολογία των παιδιών;
-Με τα παιδιά που μίλησα μου είπαν ότι όταν αντίκρισαν τα θέματα αιφνιδιάστηκαν. Αυτοί που κατάφεραν να ηρεμίσουν έστω στο πρώτο πεντάλεπτο, δεκάλεπτο, σίγουρα τα πήγαν και καλύτερα. Κάποιοι που έμειναν με το άγχος, γενικά ήταν αγχωμένοι, μπέρδεψαν τα ερωτήματα, έγραψαν κάποιο λάθος κομμάτι, οπότε δεν μπόρεσαν να πλησιάσουν και σωστά την απάντηση σε συγκεκριμένα θέματα.
Το πλεονέκτημα ήταν ότι δεν ήταν εύκολα τα θέματα με συνέπεια να ανέβουν οι βάσεις, απλά το πλεονέκτημα της φετινής χρονιάς ήταν ότι ήθελαν και κριτική και συνδυαστική ικανότητα, πράγμα που το κάνουν μετά από πάρα πολλά χρόνια. Παλιότερα ήταν πολύ μικρά, είχε μέσα ερωτήματα παπαγαλίας και εύκολα απαντούσαν οι μαθητές. Υπάρχει βέβαια πάντα η παράμετρος του πως θα τα διορθώσουν τα γραπτά οι εξεταστές και οι βαθμολογητές και τι οδηγίες έχουν.
Συνήθως απ΄ ότι ξέρουμε δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες για την βαθμολόγηση πέρα από κάποιες διευκρινήσεις και είναι τελικά στην ευχέρεια του κάθε βαθμολογητή η αξιολόγηση του γραπτού».
Κώστας Βαργεμετζίδης μαθηματικός: Οι μαθητές στο τέλος θα κάνουν ταμείο, να μην απογοητεύονται και να μην ενθουσιάζονται.
Ο μαθηματικός Κώστας Βαργεμετζίδης του φροντιστηρίου Τούλας Σαρρή αναφέρθηκε στα θέματα των μαθηματικών γενικής παιδείας απαντώντας σε ερωτήσεις του Σταύρου Φανφάνη:
«Μπορούμε να πούμε σαν ένα γενικότερο σχόλιο ότι τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά γιατί δεν υπήρχε κλιμάκωση ως προς την δυσκολία, ούτε ανάμεσα προς τα θέματα, αλλά ούτε και στα ερωτήματα του ίδιου θέματος. Λίγο πιο αναλυτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι στο ερώτημα Β1 του δεύτερου θέματος, που θεωρείται ότι θα έπρεπε να είναι από τα πιο εύκολα, οι υποψήφιοι βρήκαν τις μεγαλύτερες δυσκολίες, αλλά το γεγονός ότι τους έδινε το αποτέλεσμα, διευκόλυνε στην επίλυση των υπόλοιπων ερωτημάτων.
Στο τρίτο θέμα για να το αντιμετωπίσει κάποιος επιτυχημένα, έπρεπε να ξέρει πάρα πολύ καλά την ύλη και όλες τις έννοιες της στατιστικής. Το άσχημο σε αυτό ήταν ότι αν κάποιος δεν μπορούσε να λύσει το πρώτο ερώτημα, δεν θα μπορούσε να λύσει και τα υπόλοιπα.
Το τέταρτο θέμα, ήταν ένας συνδυασμός όλων των κεφαλαίων της διδακτέας ύλης, δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες, αλλά ήθελε μεγάλη προσοχή στις πράξεις.
Ήταν σαφώς δυσκολότερα και πιο απαιτητικά σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
Δεν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξοι οι μαθητές που εξερχόταν από τις αίθουσες. Τα παιδιά ήταν απογοητευμένα.
-Ήταν ακριβώς γιατί ήθελε πολύ καλή γνώση της ύλης και βασικά εμείς έχουμε πει ότι υπάρχει μια κλιμακούμενη δυσκολία. Αρχίζουμε από τα εύκολα, πάμε λίγο πιο δύσκολα, έως τα δύσκολα. Εδώ ήταν κάπως το ανάποδο, με αποτέλεσμα να τα βρουν από την αρχή σκούρα τα παιδιά, να αγχωθούν με αποτέλεσμα στο τέλος αρκετοί να χάσουν και την ψυχραιμία τους και αν μην έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σαν μαθηματικός, σε τέτοιες περιπτώσεις που η ψυχολογία παίζει μεγάλο ρόλο εκείνη την στιγμή, πως αντιμετωπίζεται αυτό;
-Να σταματήσουν να σκέφτονται, να ηρεμίσουν, να γράψουν στην αρχή ότι ξέρουν καλύτερα και στο τέλος να συγκεντρωθούν για να δουν αυτά που τους προβληματίζουν. Κάποια άλλη λύση εκείνη την ώρα δεν υπάρχει, χρειάζεται ψυχραιμία και τίποτα άλλο. Είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας.
Θα ήθελα να πω καλή επιτυχία στους μαθητές που δίνουν μαθηματικά κατεύθυνσης και λογοτεχνία και στο τέλος κάνουν το ταμείο. Ούτε να απογοητεύονται, αλλά ούτε και να ενθουσιάζονται από τα θέματα».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News