Παρουσία του βουλευτή Ροδόπης Αϊχάν Καραγιουσούφ ενημέρωσαν τους πολίτες για το νέο χαράτσι μοιράζοντας τους ανακοινώσεις του κόμματος
Με το σύνθημα «να καταργηθεί τώρα ο ΕΝΦΙΑ», μέλη του ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης βρέθηκαν χθες το πρωί κάτω από το γραφεία της Δ.Ο.Υ. Κομοτηνής σε μία συμβολική διαμαρτυρία κατά του νέου φόρου που επέβαλε η κυβέρνηση. Παρουσία του βουλευτή Ροδόπης Αϊχάν Καραγιουσούφ ενημέρωσαν τους πολίτες για το νέο χαράτσι μοιράζοντας τους, ανακοινώσεις του κόμματος.
«Η κινητοποίηση γίνεται στο πλαίσιο ευρύτερης κινητοποίησης που έχει ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα του ΕΝΦΙΑ. Αυτός ο φόρος, αυτό το χαράτσι, δεν τροποποιείται μόνο καταργείται», είπε το μέλος του κόμματος Σταμάτης Σακελίων. Όπως ανέφερε, οι τροπολογίες που έφερε η κυβέρνηση δήθεν για να κατευνάσει την οργή της μεσαίας και της εργατικής τάξης, πέφτουν στο κενό. Τόνισε παράλληλα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δεσμευτεί και πρόσφατα στην έκθεση Θεσσαλονίκης μέσω του Αλέξη Τσίπρα, ότι ο ΕΝΦΙΑ θα καταργηθεί. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η φορολόγηση της πολύ μεγάλης περιουσίας. «Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι αυτό το βάρος, αυτό το χαράτσι που είναι πόνος στις πλάτες των εργαζόμενων, των ανέργων και των μικρομεσαίων, δεν θα υπάρχει με κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σε κάθε περίπτωση όσες τρίπλες και αν φανταστούμε ο κ. Χαρδούβελης, ο κ. Σαμαράς και ο κ. Βενιζέλος πέφτουν στο κενό. Είναι ξεκάθαρα πλέον τα πράγματα και ενόψει των επικείμενων πολιτικών εξελίξεων, εμείς λέμε σε όλους τους τόνους ότι τα βάρη, όπως ο ΕΝΦΙΑ, τα χαράτσια ουσιαστικά γονατίζουν το λαό, αλλά και δημεύουν τη μικρομεσαία ιδιοκτησία. Με κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αυτά δεν θα υπάρχουν. Και ζητάμε εδώ και τώρα κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, αλλά δεν τολμάνε, γιατί ακριβώς είναι δεσμευμένοι απέναντι στους δανειστές τους».
Σε ανακοίνωση που μοιράστηκε στους πολίτες, τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν: Οι «διορθώσεις» του ΕΝΦΙΑ αποδεικνύουν αυτό που γνωρίζαμε, ότι δεν υπάρχουν αστοχίες, ή παραλείψεις παρά μόνο έλλειψη φορολογικής πολιτικής προς όφελος των πολιτών, οι οποίου κινδυνεύουν με δήμευση της περιουσίας τους.
Ο άδικος και αναποτελεσματικός ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων(ΕΝΦΙΑ), είναι η μετάλλαξη του γνωστού χαρατσιού που μέσω της ΔΕΗ, τα τελευταία 3 χρόνια συσσώρευσε νέα χρέη στα ήδη υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Η τροπολογία του, ελαφρύνει τη φορολογική επιβάρυνση σε κάποιες περιοχές που είναι εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού αξίας ακινήτων, μετά την κατακραυγή από τις τεράστιες διαφορές των εκκαθαριστικών του 2014 σε σχέση με τον ΦΑΠ των προηγούμενων ετών και καταργεί, τον απαράδεκτο όρο να είναι κάποιος φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερος προκειμένου να έχει έκπτωση ή απαλλαγή. Χιλιάδες ιδιοκτήτες με χαμηλά εισοδήματα που αρχικά πληρούσαν τις προϋποθέσεις για έκπτωση 50% στο ποσό του φόρου, χάνουν τη έκπτωση επειδή η συνολικά αξία της περιουσίας τους υπερβαίνει τα όρια που προβλέπει η νέα ρύθμιση. Ακόμα περισσότεροι ιδιοκτήτες, με χαμηλά εισοδήματα χάνουν το δικαίωμα για έκπτωση ή απαλλαγή, καθώς αποσαφηνίζεται ότι στο εισοδηματικό κριτήριο μετρά και το τεκμαρτό εισόδημα, όπου είναι υψηλότερο από το πραγματικό.
Τέλος η μείωση της τάξεως του 20% του φόρου στα ακίνητα που όλο του 2013 ήταν μη ηλεκτροδοτούμενα και κενά, είναι εμπαιγμός για τους ιδιοκτήτες που μέχρι πέρσι δεν πλήρωσαν καθόλου χαράτσι. Εφόσον μάλιστα δεν ρυθμίζεται πότε και ποια διαδικασία θα διαπιστώνεται η ύπαρξη των δύο προϋποθέσεων ώστε να δικαιούται κάποιος μείωση.
Ο φόρος για την περιουσία οφείλει να λαμβάνει υπόψη, όρια αφορολόγητου, προοδευτική κλίμακα, χρόνο κατοχής και απόδοσης εισοδήματος και, αυτά θα προκύψουν μόνο μετά από εφαρμογή ρυθμίσεων για το περιουσιολόγιο και το «πόθεν έσχες». Η δε καταβολή του, οφείλει επίσης να γίνεται στη βάση της φοροδοτικής ικανότητας του καθενός. Ο ΕΝΦΙΑ δεν είναι φόρος, δεν έχει καν την έννοια της ανταποδοτικότητας. Ο ΕΝΦΙΑ είναι χαράτσι και ως τέτοιοι μπορεί μόνο να καταργηθεί».
Σημειώνεται ότι τα νέα εκκαθαριστικά του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) αναζητούν πάνω από 6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων. Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει, με τους κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet, να επισκέπτονται την ιστοσελίδα, ώστε να μπορέσουν να βρουν την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ. Η πρώτη δόση του φόρου πρέπει να καταβληθεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Όλγα Τσιούλφα
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News