Για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των πολιτών-δημοτών, η ανωτέρω εισοδηματική ενίσχυση μπορεί να αιτηθεί μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών των Δήμων
Επανακαθορίζεται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την πληρωμή της εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, όπως αυτές είχαν προβλεφθεί από την Οδηγία 85/148/ΕΟΚ, με κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Εσωτερικών, Εργασίας και Οικονομικών. Συγκεκριμένα το ύψος της εισοδηματικής ενίσχυσης ανέρχεται:
Α) σε 600 ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ ετησίως και
Β) σε 300 ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων κυμαίνεται μεταξύ του ποσού των 3.000 ευρώ και του ποσού των 4.700 ευρώ.
Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα νοείται το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου του και των ανήλικων τέκνων από κάθε πηγή. Η παραπάνω κατά περίπτωση εισοδηματική ενίσχυση δεν λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος με βάση το οποίο χορηγείται αυτή. Η εισοδηματική ενίσχυση καταβάλλεται εφάπαξ από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους με την υποβολή των παρακάτω δικαιολογητικών:
- Αίτηση του δικαιούχου στην οποία θα φαίνονται ευδιάκριτα τα στοιχεία του: ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο, ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ΙΒΑΝ τραπεζικού λογαριασμού.
- Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου για τους υπηκόους κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης όπου να διαφαίνεται ευκρινώς το IBAN
- Βεβαίωση του δημάρχου του τόπου κατοικίας του δικαιούχου από την οποία να προκύπτει η επί διετία τουλάχιστον συνεχής διαμονή του σε συγκεκριμένη ορεινή και μειονεκτική περιοχή της Οδηγίας 85/148/ΕΟΚ.
- Αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση (φετινό εκκαθαριστικό 2014 για εισοδήματα του 2013).
- Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ( έντυπο Ε1, έτους 2014 για εισοδήματα έτους 2013)
- Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 του δικαιούχου, περί της μη είσπραξης της οικονομικής ενίσχυσης άλλη φορά για την ίδια οικογένεια μέσα στο ίδιο έτος.
Βασικό στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η «οικογένεια» και όχι η στέγη, η οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή και κοινή. Ως «οικογένεια» θεωρούνται: οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο- αρχηγό της οικογένειας. Στους δικαιούχους περιλαμβάνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες. Τα μεμονωμένα άτομα δεν αποτελούν «οικογένεια» (για να αποτελούν οικογένεια απαιτούνται πάνω από δύο μέλη).
Προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των πολιτών-δημοτών, η ανωτέρω εισοδηματική ενίσχυση μπορεί να αιτηθεί μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών των Δήμων.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ εισοδηματική ενίσχυση οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών θα δοθεί σε 13 περιοχές του νομού Ροδόπης. Αυτές είναι οι εξής:
Αμαξάδες (οικισμοί: Κατσίκας, Μοναχών).
Ασωμάτων (οικισμοί: Άνω Φωλιάς).
Γρατινής, (οικισμοί: Γρατινής, Άνω Δροσίνης, Άρδειας, Δρύμης, Καλλυντηρίου Ομηρικού, Πατερμά, Κάτω Δροσίνης, Ν. Καλλυντηρίου, Σιδηράδων και Στυλαρίου).
Ιάσμου, (οικισμοί: Αστραίας, Ευθύμου, Ιππικού, Μελίταινας, Πολυάρνου, Ταγγαίου και Τάλλης).
Οργάνης, Πανδρόσου, Πολυάνθου (εκτός οικισμού Πολυάνθου, Σώστου (οικισμοί: Κερασέας, Πόας).
Αρριανών (οικισμοί: Κιζαρίου, Νέδας, Στροφής, Αγιοχωρίου, Πλαγιάς, Κίνυρας, Νικητών, Εβρένου, Ιασίου), Κέχρου, Νέας Σάντας, Φιλλύρας (οικισμοί: Δαρμένης, Δροσιάς, Εσοχής. Ραγάδας, Σκιαδάς).
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News