«Δεν θα γίνει η πορεία για το Πολυτεχνείο» διαμήνυσε ο υπουργός Μ. Χρυσοχοϊδης – σε πορεία καλούν όσοι βρίσκονταν μέσα στο Πολυτεχνείο
«Η πορεία για το Πολυτεχνείο δεν θα γίνει, όπως δεν έγινε παρέλαση για την 28η Οκτωβρίου και για την 25η Μαρτίου, αλλά και όπως δεν γιορτάστηκε το Πάσχα», δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σήμερα το μεσημέρι, ΜΑΤ βρέθηκαν στο Πολυτεχνείο και προχώρησαν σε εκκένωση και προσαγωγές. Έγινε ταυτόχρονη επιχείρηση εκκένωσης του χώρου του Πολυτεχνείου και της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου. Η αστυνομία προχώρησε συνολικά σε 92 προσαγωγές. Από το ιστορικό κτίριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου προσήχθησαν 68 άτομα, ενώ από του Ζωγράφου 24. Όλοι οδηγήθηκαν στην Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφαλείας, ενώ δεν σημειώθηκε κάποια ιδιαίτερη ένταση.
Η ΕΛ.ΑΣ. είχε αποκλείσει από νωρίς την οδό Στουρνάρη, ενώ λίγο μετά τις 15:00 ξεκίνησε η επιχείρηση. Τα συγκεντρωμένα άτομα που υπήρχαν στον χώρο του Πολυτεχνείου βρίσκονταν εκεί από το την Πέμπτη 12/11.
Μ. Χρυσοχοΐδης: «Δεν θα υπάρξουν εξαιρέσεις, κανείς δεν έχει περισσότερα δικαιώματα από κάθε πολίτη που δεν έκανε Πάσχα ή 25η Μαρτίου»
«Δεν θα υπάρξουν εξαιρέσεις, κανείς δεν έχει περισσότερα δικαιώματα από κάθε πολίτη που δεν έκανε Πάσχα ή 25η Μαρτίου». Με αυτά τα λόγια τοποθετήθηκε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Όπως τόνισε, «απαγορεύεται φέτος η πορεία, η αστυνομία θα εφαρμόσει τον νόμο απαρέγκλιτα παντού», ενώ απηύθυνε έκκληση σε κόμματα, συλλογικότητες και πολίτες, τονίζοντας πως «δεν απειλούνται δικαιώματα, δεν υπάρχουν σχέδια κατά της ελεύθερης έκφρασης και της Δημοκρατίας».
Στη δήλωσή του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη επισήμανε ότι «δεν είναι ώρες ανέμελες. Η ζωή μας έχει αλλάξει». Ζούμε την πιο δύσκολη δοκιμασία μετά τον πόλεμο. Δίνουμε μάχες με έναν αόρατο εχθρό, που έχει κάνει παγκόσμια εισβολή. Χρειάζεται να αντέξουμε πρώτα απ’ όλα ψυχικά, με σθένος. Να υποστούμε ευλαβικά τα μέτρα, να βάλουμε στην πάντα συνήθειες, διασκέδαση, συναναστροφές. Χρειάζεται να πολεμήσουμε συλλογικά. Να ζήσουμε μέσα, οι τελετές οι γιορτές να περιμένουν τον άλλο χρόνο. Κυρίως χρειάζεται να μη διχαστούμε να μη χωριστούμε. Ζούμε σπίτι, αλλά από αλληλεγγύη και ενσυναίσθηση, όχι από αδιαφορία ή αντικοινωνικότητα».
Όπως υπογράμμισε ο κος Χρυσοχοΐδης, «δεν θα γίνει πορεία για το Πολυτεχνείο. Όπως δεν έγινε παρέλαση για την28η Οκτωβρίου, για την 25η Μαρτίου. Όπως δεν έγινε περιφορά Επιταφίου, δεν έγινε Ανάσταση, δεν γιορτάσθηκε Πάσχα. Σε όλες αυτές τις εθνικές ή καθολικές στιγμές γιορτής κάναμε πίσω».
«Έτσι και τώρα, με την ίδια ευλάβεια, με την ίδια πειθαρχία, με την ίδια ευθύνη. Είναι μέτρο προστασίας στην πιο δραματική στιγμή της πανδημίας. Είναι πράξη δικαιοσύνης, ίσης μεταχείρισης και συνέπειας στη στάση έναντι των άλλων εορτών. Δεν θα υπάρξουν εξαιρέσεις, κανείς δεν έχει περισσότερα δικαιώματα από κάθε πολίτη που δεν έκανε Πάσχα ή 25η Μαρτίου», συνέχισε.
«Δεν είναι ώρα για αντιπαραθέσεις, όταν τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται. Δεν είναι ώρα για παραστάσεις με μικροκομματικά οφέλη, βάζοντας σε κίνδυνο ζωές. Δυστυχώς οι δρόμοι και οι διαδηλώσεις κουβαλάνε ιό και γεννάνε αρρώστια» συμπλήρωσε. «Ζητάμε αλληλεγγύη, ευθύνη, νοιάξιμο για τον συνάνθρωπο, προστασία για τον διπλανό. Να ζήσουμε φέτος για να γιορτάσουμε του χρόνου» κατέληξε.
Συγκεντρωμένοι έξω από το Πολυτεχνείο μοίραζαν φυλλάδια
Σύμφωνα με το thepressproject.gr, συγκεντρωμένοι που βρίσκονταν έξω από το Πολυτεχνείο μοίραζαν φυλλάδια που έλεγαν : «καλούμε τώρα σε συγκέντρωση στο πολυτεχνείο: εναντία στην απαγόρευση του τριήμερου και της πορείας της 17 Νοεμβρίου, την απαγόρευση κυκλοφορίας και την κρατική διαχείριση του covid19.
Καλούμε τον κόσμο του αγώνα να πλαισιώσει την συγκέντρωσή μας. Να σπάσουμε τον φόβο και την κρατική τρομοκρατία». Σε άλλου σημείο της ανακοίνωσης αναφέρουν ότι : «σήμερα, χρησιμοποιώντας ως αφορμή έναν απειλητικό ιό απολλύει κάθε δημοκρατική επίφαση και μαζί προσπαθεί να απολέσει και όλη την αντιστασιακή συνείδηση, την ιστορική μνήμη, τα γεγονότα της εξέγερσης και τις μαζικές κινητοποιήσεις ενάντια στην δικτατορία. Αντιλαμβανόμαστε ότι η διαχείριση του Covid-19 χρησιμοποιείται για την κατασκευή ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος και όχι για την προστασία της υγείας της κοινωνίας, ως εκ τούτου η απαγόρευση τέτοιων εορτασμών και κινητοποιήσεων δεν αποτελεί μέτρο προστασίας αλλά καταστολής».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News